Problemen & vragen

1. Het lukt mij niet om de app te activeren, wat moet ik doen?

Constamed vindt het belangrijk dat u snel en eenvoudig gebruik kunt maken van de mobiele app. Om de Constamed app te activeren volgt u de stappen op het scherm. Lukt dit niet of heeft u vragen, klachten of ideeën over de Constamed app? We horen het graag via info@constamed.nl. U ontvangt hier zo snel mogelijk antwoord op.

2. Mijn telefoon is gestolen of kwijtgeraakt, wat moet ik nu doen?

Als uw telefoon is gestolen of kwijtgeraakt, kunt u via de website uw smartphone of tablet ontkoppelen van uw Constamed profiel. Als eerste logt u rechtsboven in. Vervolgens klikt u in uw persoonlijke menu op ‘Mijn apparaten’ waar u uw apparaat kunt ontkoppelen. Uw toestel wordt ontkoppeld van uw profiel.

3. Ik ben mijn DigiD gegevens kwijt, wat nu?

Als u uw DigiD wachtwoord kwijt bent kunt u via wachtwoordherstel bij DigiD op twee manieren een nieuw wachtwoord aanvragen. Indien u bij het aanvragen van uw DigiD heeft aangegeven ook per e-mail en sms een nieuw wachtwoord aan te maken, kiest u voor deze optie. Als u deze optie niet heeft aangevinkt, krijgt u per brief een nieuw wachtwoord.

4. Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

Als uw zorgverlener niet is aangesloten via Constamed, logt u in op Constamed met uw e-mailadres en wachtwoord. Als u uw wachtwoord vergeten bent, klikt u linksonder op ‘wachtwoord vergeten’. Uw krijgt uw wachtwoord opgestuurd via het door u ingevulde e-mailadres.

5. Er zijn persoonlijke gegevens van mij veranderd, waar kan ik deze wijzigen?

Door rechtsboven in te loggen bij Constamed en vervolgens in uw persoonlijke menu naar ‘Mijn profiel' te gaan, kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen. Klik op ‘Opslaan’ om de wijzigingen op te slaan.

6. Hoe kan ik mijn zorgverlener wijzigen?

Nadat u bent ingelogd, gaat u naar ‘Mijn profiel'. Daar kunt u de gegevens van uw huisarts invullen of wijzigen. Sla uw profielgegevens vervolgens op door op ‘Opslaan’ te klikken. De gegevens zijn aangepast.

7. Ik wil mijn Constamed profiel verwijderen, hoe moet dat?

Door in te loggen bij Constamed en vervolgens in uw persoonlijke menu naar ‘Mijn profiel' te gaan, kunt u uw persoonlijke gegevens zien. Onderaan deze pagina kunt u uw profiel verwijderen door op ‘Profiel verwijderen’ te klikken. Uw profiel wordt dan verwijderd.

8. Ik wil gevoerde dialogen met zorgverleners verwijderen, maar mijn Constamed profiel behouden. Hoe moet dit?

Het is niet mogelijk om dialogen met zorgverleners te verwijderen. Vanwege de wettelijke bewaarplicht van zorgverleners moeten uw dialogen bewaard blijven. 

9. Ik heb een klacht over de werking van Constamed, waar kan ik hiervoor terecht?

Constamed streeft naar optimale veiligheid en duidelijkheid voor gebruikers. Indien u van mening bent dat hier verbetering in mogelijk is, kunt u klachten, opmerkingen en vragen sturen aan info@constamed.nl

10. Waarom is mijn vraag als "niet OK" beoordeeld?

Er zijn vier redenen waarom uw vraag als "niet OK" beoordeeld kan worden:

  1. De gestelde vraag is urgent of spoedeisend.
  2. De gestelde vraag is van niet medische aard.
  3. De gestelde vraag bevat ongepast taalgebruik.
  4. De gestelde vraag gaat niet over uzelf of over uw kind (17 jaar of jonger).

11. Welke browsers worden ondersteund door het videoconsut via Constamed?

  • Google Chrome (laatste release versie)
  • Google Chrome for Android (laatste release versie)
  • Firefox (laatste release versie)
  • Firefox for Android (laatste release versie)
  • Internet Explorer 8,9,10 and 11 (na installatie van de OpenTok Plugin voor Internet Explorer)
  • Opera (laatste release versie)

Voor de app geldt:

  • Android 4.0+
  • iOS: Device support for iPhone 4S, 5, 5C, 5S
  • iPad 2, 3, 4, mini, Air (iOS 6.0+, WiFi / 4G/LTE)

12. Ik heb een klacht over de zorgverlener die mijn vraag heeft behandeld, waar kan ik hiervoor terecht?

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw vraag door de zorgverlener, kunt u dit het beste als eerste kenbaar maken bij de betreffende zorgverlener zelf. De betreffende praktijkadres gegevens kunt u hier terugvinden. Indien dit niet tot uw tevredenheid leidt, kunt u zich wenden tot de klachtenfunctionaris van de betreffende praktijk, de klachtencommissiehet Tuchtcollege Gezondheidszorg of de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Voor een betere ervaring en alle functies op Constamed is JavaScript een vereiste. JavaScript is nu uitgeschakeld in uw browser